مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرمایه گذاری در کانادا

یکی از بهترین راه‌‌های مهاجرت برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، سرمایه گذاری در کانادا (Invest in Canada) است. از مهم‌ترین مزایای روش مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا این است که علاوه بر بهره‌‌مندی از شرایط اقتصاد آزاد و در حال رشد این کشور، شخص متقاضی می‌تواند به همراه کل خانواده اقامت دائم کشور کانادا را دریافت نماید. در این مقاله به شرایط و قوانین ایالت‌های مختلف کانادا برای سرمایه گذاری، حداکثر و حداقل مبلغ مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز و مدارکی که باید برای اثبات سابقه مدیریت کسب و کار و توانایی مالی ارائه شود، خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری در کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

چرا سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا با نرخ اشتغال بسیار بالا و امنیت اقتصادی مناسب، مبدا بسیار مناسبی برای انبوهی از سرمایه گذاران و کارافرینان است. سالیانه بسیاری از افراد با انتقال سرمایه خود به کانادا و ایجاد کسب و کار سعی می نمایند علاوه بر اینکه امنیت سرمایه گذاری خود را تضمین می‌کنند به سود قابل قبولی نیز دست یابند و از طریق آن به کسب و کار بپردازند. علاوه بر آن ضمن راه اندازی کسب و کار اقامت دائم کانادا را نیز اخذ نمایند یا روند مهاجرت به کانادا را تسهیل بخشند.

کشور کانادا با عضویت در اتحادیه های جهانی و دسترسی به بازار آزاد و قوانین تسهیل شده تجاری، می تواند انبوه سرمایه ها را از اقصی نقاط جهان جذب نموده و بازار مناسبی برای کسب و کارهای خارج از کانادا باشد.

سرمایه گذاری کانادا در واقع به برنامه هایی گفته می شود که دولت های محلی کانادا (Provincial) یا دولت فدرال کانادا (Federal) جهت جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کانادا اجرا می نمایند و از طریق آن با اعطای ویزای سرمایه گذاری کانادا و اقامت موقت (از جمله اقامت کاری یا ورک پرمیت) یا اقامت دائم به متقاضیان ضمن ایجاد جذابیت برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، در شهرها و مناطق مختلف خود ایجاد اشتغال و توسعه می نمایند.

شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا در سال 2023

چرا آتلانتیک ۷۲۴ مشاور مناسبی برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری است؟

مرکز فوق تخصصی مشاوره مهاجرت آتلانتیک ۷۲۴ با بهره گیری از تیم مهندسین صنایع، مدیران مالی، کارآفرینان و مشاوران مهاجرت به کشور کانادا گزینه مناسبی جهت مشاوره و همراهی شما تا اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری در کانادا نیازمند داشتن بیزنس پلن یا طرح تجاری، Feasibility Study یا امکان سنجی و برنامه مدون جهت انجام سرمایه گذاری می باشد، لذا حتما وجود مهندس صنایع و کارآفرین در کنار شما ضروری می باشد تا با ارائه اطلاعات درست و اجرای درست و گام به گام برنامه سرمایه گذاری کانادا از اتلاف منابع مالی و زمانی متقاضی جلوگیری نماید.

بررسی رایج ترین روش های سرمایه گذاری در کانادا

آیا اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری ممکن است؟

اساسا دریافت اقامت کشور کانادا در دو حوزه کلی خلاصه می شود: اقامت موقت کانادا و اقامت دائم یا پی آر کانادا. اقامت موقت به دریافت اجازه کار یا ورک پرمیت (Work Permit) کانادا گفته می شود که از طریق جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی ایجاد می گردد. اقامت دائم یا PR که مخفف کلمه Permanent Resident می باشد، به اجازه اقامت دائم در کانادا گفته می شود که فرد با دریافت آن مجاز است بصورت دائمی در کانادا زندگی نماید و تمامی حقوق یک شهروند کانادا را خواهد داشت، بجز آنکه اجازه رای دادن ندارد و پاسپورت کانادا را نیز دریافت نمی کند. در ادامه به بررسی انواع سرمایه گذاری در کانادا و اینکه کدام روش منجر به دریافت اقامت دائم می شود می پردازیم.

جذب کارآفرین (IMP)

اگر شخصی به هر دلیلی از جمله محدودیت منابع مالی یا اینکه قصد اقامت در یک شهر یا استان خاصی را دارد که در آن برنامه مهاجرت سرمایه گذاری کانادا وجود ندارد، فقط قصد دریافت اقامت موقت یا ویزای کار کانادا را از طریق سرمایه گذاری داشته باشد، می بایست از طریق روش ویزای IMP اقدام کند. برای اطلاعات بیشتر مقاله جذب کارآفرین یا IMP (International Mobility Program) را مطالعه نماید.

مطالعه بیشتر: ویزای IMP کانادا

خرید بیزینس در کانادا

همچنین ممکن است شخصی متقاضی اقامت سرمایه گذاری کانادا از طریق خرید یک بیزنس معتبر باشد و فقط بخواهد از طریق خرید بیزنس اقامت کاری یا همان اجازه کار را اخذ نماید. این بیزنس ها معمولا با سابقه کار بالا و نرخ سود مناسب بهترین سرمایه گذاری در کانادا محسوب می شوند و جذابیت های بسیاری برای صاحبان سرمایه و کارآفرینان دارند. چنانچه تمایل به خرید یک کسب و کار یا بیزنس کانادایی با نرخ سود مناسب را دارید، بهتر است از طریق لینک زیر ضمن مطالعه شرایط خرید بیزنس در کانادا، لیست و مشخصات بیزنس های بسیاری را با قیمت های مناسب و شرایط فروش و سود قابل قبول ملاحضه فرمایید:

مطالعه بیشتر: خرید بیزینس در کانادا

برنامه های استانی کانادا

اما اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری، تنها با برنامه های استانی PNP (Provincial Nominee Program) مقدور می باشد. استان های مختلف کانادا هر ساله برای جذب سرمایه گذاران مختلف و ایجاد فضای کسب و کار و بیزنس از طریق برنامه های استانی شرایطی را برای سرمایه گذاران اعلام می نمایند.

در واقع در حال حاضر برنامه فدرالی برای اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در کانادا وجود ندارد و تنها از طریق برنامه های سرمایه گذاری استانی می توان اقدام نمود. این برنامه های استانی بصورت دو مرحله ای است. به این معنی که ابتدا استان مورد نظر شخص، برنامه و پلن فرد سرمایه گذار را بررسی می نماید. در حال حاضر به دلیل آنکه اشخاص معمولا از برنامه سرمایه گذاری تنها برای اخذ اقامت دائم استفاده می کنند، استان ها برای اطمینان خاطر از ماندن شخص در استان مورد نظر و انجام سرمایه گذاری لازم، پس از بررسی طرح مورد نظر ابتدا اجازه اخذ ورک پرمیت یا ویزای کار را به شخص سرمایه گذار و خانواده وی می دهند. پس از گذشت مدت مشخصی بین ۱ تا ۲ سال که در استان های مختلف کانادا متفاوت است، در صورتیکه بیزنس مورد نظر پابرجا بوده و در حال کار و فعالیت باشد و شخص سرمایه گذار استان مورد نظر را ترک ننموده و به تعهدات خود عمل کرده باشد، اقامت دائم به وی و خانواده اش اعطا می گردد.

مطالعه بیشتر: برنامه های استانی کانادا

بررسی مزایا و معایب سرمایه گذاری در کانادا برای مهاجران ایرانی

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا چقدر است؟

پاسخ این سوال در استان های مختلف متفاوت است. استان منیتوبا که مرکز آن وینی پگ است دو مبلغ ۱۵۰ هزار دلار و ۲۵۰ هزار دلار را در حال حاضر تعیین نموده است. در صورتیکه شخصی در داخل وینی پگ سرمایه گذاری نماید، رقم سرمایه گذاری وینی پگ می بایست ۲۵۰ هزار دلار باشد و چنانچه شخص بیرون از وینی پگ و در حوزه ایالت منیتوبا سرمایه گذاری نماید، مبلغ سرمایه گذاری منیتوبا حداقل ۱۵۰ هزار دلار می باشد.

در استان بریتیش کلمبیا، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در مرکز استان یعنی ونکوور تقریبا غیر ممکن است و در شهرهای با جمعیت کم مبلغ ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری حداقل لازم می باشد. البته در این استان غیر از مبلغ سرمایه، شرایط ویژه دیگری نیز برای ویزای سرمایه گذاری کانادا در نظر گرفته می شود که جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا می توانید هم اکنون با کارشناسان آتلانتیک ۷۲۴ تماس حاصل نمایید.

در استان انتاریو برای GTA (Great Toronto Area) یعنی تورنتوی بزرگ مبلغ مورد نظر سرمایه گذاری تورنتو حداقل ۸۰۰ هزار دلار و برای خارج از تورنتو ۴۰۰ هزار دلار می باشد. البته این استان نیز شرایط بسیاری را برای سرمایه گذاری مدنظر قرار می دهد که بهتر است قبل از اقدام برای سرمایه گذاری انتاریو حتما از توان مشاوره ای کارشناسان مرکز فوق تخصصی مشاوره مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ بهره ببرید.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا استان کبک

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

پس از انتخاب استان و محل مورد نظر جهت سرمایه گذاری، باید طرح و ایده سرمایه گذاری در کانادا ایجاد گردد. سرمایه گذاری در استان های کانادا از دو طریق ممکن می باشد. یا متقاضی می بایست با ایجاد یک کسب و کار جدید توان خود در راه اندازی کسب و کار را نشان دهد و یک کسب و کار تازه کار را ایجاد نماید و یا از طریق یک کسب و کار سابقه دار بتواند اقامت خود را دریافت نماید.

جهت ملاحظه بیزنس های موجود و کسب و کارهای هر استان بهتر است نگاهی به اطلاعات فروش بیزنس ها با تنوع فراوان و میزان بازدهی و سود مشخص در سایت فروش بیزنس آتلانتیک ۷۲۴ بیندازید:

خرید بیزینس در کانادا

چنانچه علاقمند به سرمایه گذاری از طریق بیزنس آماده و با سابقه در کانادا باشید یا بخواهید یک کسب و کار جدید در کانادا راه اندازی نمایید، در هر دو صورت باید بلافاصله یک بیزنس پلن یا طرح تجاری تهیه نمایید. همچنین برخی از استان ها از جمله منیتوبا و بریتیش کلمبیا امتیازی را جهت سفر اکتشافی به این استان قائل شده اند.

بهتر است با ارائه طرح خود به استان مورد نظر و دریافت پیش تایید اولیه، برای دریافت ویزای سفر اکتشافی اقدام نمایید. ویزای سفر اکتشافی در واقع ویزای توریستی سفر به کاناداست که با دعوتنامه استان مورد نظر انجام می گیرد.

مدارک لازم و نمره آیلتس برای ویزای سرمایه گذاری کانادا

پس از بررسی استان مورد نظر و تهیه بیزنس پلن، باید مدارک مورد نظر تهیه گردد. این مدارک شامل مدارک هویتی مثل شناسنامه و عقدنامه و گواهی عدم سوء پیشینه و نمره مهارت زبان می باشد. معمولا استان ها نمره زبان انگلیسی یا فرانسه در حد CLB 5 را جزء پیش شرط های برنامه های سرمایه گذاری کانادا قرارداده اند. این امتیاز در حد آیلتس ۵ می باشد. همچنین آزمون های فرانسه TEF و TCF نیز پذیرفته است.

ارزیابی سرمایه و منابع مالی و صدور ویزای کار

ارزیابی منابع مالی و سرمایه متقاضی نیز در این مرحله انجام می گیرد. پس از آن طرح به اداره برنامه استانی استان مورد نظر ارسال می گردد و پس از تایید، مبالغ مورد نظر به خرید بیزنس یا سرمایه گذاری اولیه تخصیص می یابد و پس از آن با دریافت تاییده برنامه استانی شخص درخواست ویزای کار خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال می نماید. این درخواست ویزای کار معاف از LMIA (Laboure Market Impact Assessment) می باشد. پس از دریافت ویزای کار یا ورک پرمیت متقاضی می بایست به استان محل مورد نظر سفر نموده و در آنجا اقامت نماید. همسر و فرزندان متقاضی می توانند اجازه کار یا اجازه تحصیل دریافت نموده و همراه متقاضی اصلی به کانادا سفر نمایند. پس از آن متقاضی اصلی باید بیزنس مورد نظر را فعال نموده و مدت مد نظر استان مذکور را طی نماید. در این مدت متقاضی حتما باید در استان مربوطه اقامت داشته باشد. ممکن است دولت محلی بازدیدهای دوره ای از محل سرمایه گذاری انجام دهد. پس از طی دوره مندرج در قانون، متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم یا پی آر برای خود، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال خود بنماید.

سرمایه گذاری کانادا در استان پرنس ادوارد

سفر اکتشافی چیست و آیا ضرورت دارد؟

برخی از استان های کانادا مانند منیتوبا و یا بریتیش کلمبیا این اجازه را می دهند که متقاضی ویزای سرمایه گذاری کانادا قبل از سرمایه گذاری سفری به استان مذکور نموده، در دوره های کسب و کار این استان شرکت کرده و یا از نزدیک وضعیت اقتصاد آن استان را بررسی نماید. به این سفر، سفر اکتشافی و به ویزای دریافت شده ویزای اکتشافی، ویزای بازدید تجاری یا بیزینس ویزیتور گفته می شود. این استان ها همچنین امتیازی نیز به این سفر و انجام آن اختصاص داده‌اند.

انجام سفر اکتشافی بدین ترتیب است که متقاضی پس از ثبت درخواست خود و پذیرش اولیه درخواست او توسط استان، دعوتنامه ای جهت سفر اکتشافی به استان مذکور صادر می نمایند. این دعوتنامه جهت اخذ ویزای بیزینس ویزیتور کانادا از دولت فدرال کانادا و اداره مهاجرت می باشد. جهت دریافت ویزای بازدید تجاری کانادا شخص باید مدارک کاملی را به همراه این دعوتنامه به صورت آنلاین به اداره مهاجرت کانادا ارسال نماید و پس از انجام پروسه بیومتریک در صورت واجد شرایط بودن و بررسی پرونده توسط افسر اداره مهاجرت کانادا، ویزای توریستی به وی اعطا می گردد.

سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا کانادا

مزایا و معایب اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری در کانادا نیز مانند بسیاری از روش های مهاجرت معایب و مزایایی دارد و متقاضی با توجه به شرایط خود می بایست بهترین گزینه را برای مهاجرت به کانادا انتخاب نماید.

معایب مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری:

  • این برنامه دو مرحله ای است، بدین معنی که پرونده اقامتی کانادا یک بار باید در استان مورد نظر بررسی و مجدد در دولت فدرال کانادا نیز بررسی گردد.
  • این برنامه مستقیما به اقامت دائم منجر نمی شود، بلکه ابتدا ویزای کار دریافت می شود و پس از ایجاد کسب و کار در کانادا اقامت دائم به شخص و خانواده وی اعطا می گردد.

چنانچه مایل به دریافت اطلاعات در خصوص اخذ اقامت دائم کانادا از داخل ایران و بصورت یک مرحله ای هستید مقاله استارتاپ ویزای کانادا را از لینک زیر مطالعه فرمایید:

مطالعه بیشتر: ویزای استارتاپ کانادا

  • دریافت اقامت دائم  کشور کانادا در این برنامه طولانی تر از سایر برنامه ها می باشد.
  • این برنامه فقط مخصوص چند استان خاص بوده و شامل همه استان های کانادا نمی شود.

مزایای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری:

  • زمان ورود به کانادا با اخذ ورک پرمیت یا اجازه کار، سریع تر از سایر روش های اخذ اقامت می باشد.
  • برای کارآفرینان و مدیرانی که مایل هستند در کانادا کسب و کار خود را داشته باشند و به محض ورود به کانادا، دارای یک بیزنس سودآور باشند، این روش بسیار مناسب است.
  • در این روش با انجام سرمایه گذاری در کانادا و خرید یک بیزنس یا راه اندازی آن مبالغ پرداخت شده بصورت سرمایه گذاری بوده و از نوع هزینه های سوخت شده نمی باشند.
  • در صورت اجرای طرح سرمایه گذاری و حضور در استان مربوطه اقامت دائم پس از گذشت مدت مشخص به متقاضی و اعضای خانواده وی اعطا می گردد.
  • امکان دریافت کمک های دولتی و وام های بانکی در این روش وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت www.investcanada.ca مراجعه کنید.

شرایط سرمایه گذاری در استان منیتوبا کانادا

چگونه می توان به سرمایه گذاری در کانادا مطمئن بود؟

یکی از نگرانی های هر کارآفرین یا سرمایه گذاری از بین نرفتن سرمایه وی و یا در معرض کلاهبرداری نبودن در زمان خرید بیزنس یا سرمایه گذاری است. در کشور کانادا این امکان وجود دارد تمام زوایای مورد مناقشه یک بیزنس راستی آزمایی شده و بررسی شود. بطور مثال جهت اطلاع از سود یک بیزنس می توان از شرکت هایی که متخصص در ارزش گذاری و ارزیابی بیزنس ها هستند کمک گرفت.

استفاده از وکلای خبره در خرید و فروش بیزنس نیز کمک بزرگی در جهت اطمینان از یک پروسه سرمایه گذاری کانادا می باشد.

مرکز مشاور فوق تخصصی مهاجرت آتلانتیک ۷۲۴ می تواند مشاوری مطمئن و مفید در تمام مراحل مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم این کشور برای شما باشد. این مرکز با بهره گیری از تیم مهندسین صنایع و همچنین مشاوران معتبر، امنیت سرمایه گذاری شما را تضمین می نماید. هم اکنون با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد سرمایه گذاری کانادا

  • بهترین سرمایه گذاری در کانادا کدام است؟

    جذب کارآفرین (IMP)، خرید بیزینس و برنامه های استانی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا به شمار می‌رود.

  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا چقدر است؟

    حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کانادا است. این مبلغ برای برنامه های استانی در استان های مختلف بین ۱۵۰ تا ۸۰۰ هزار دلار کانادا است.

  • آیا سرمایه گذاری کانادا منجر به اقامت دائم کانادا می‌شود؟

    سرمایه گذاری در کشور کانادا، مستقیما امکان دریافت اقامت را برای متقاضیان فراهم نمی‌کند. دریافت اقامت، پس از گذشت ۱ تا ۲ سال به شرط پابرجا بودن بیزینس امکان‌پذیر می‌شود.

  • آیا اقامت سرمایه گذاری کانادا از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

    سرمایه گذاری از طریق خرید ملک به تنهایی منجر به دریافت اقامت کانادا نمی‌شود؛ بلکه متقاضیان باید در کانادا مشغول به کسب و کار معتبر باشند.

  • چه مدت بعد از سرمایه گذاری در کانادا می توان اقامت دائم گرفت؟

    چنانچه کسب و کار شما ۲ سال دوام داشته باشد، در پایان دو سال و با ارائه گزارش می‌توانید درخواست اقامت دائم نمایید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، از کلیه امکاناتی که یک کانادایی می‌تواند داشته باشد برخوردار خواهید بود.

  • نمره آیلتس مورد نیاز برای ویزای سرمایه گذاری کانادا چند است؟

    معمولا استان ها نمره زبان انگلیسی یا فرانسه در حد CLB 5 را جزء پیش شرط های برنامه های سرمایه گذاری کانادا قرارداده اند. این امتیاز در حد آیلتس ۵ می باشد. همچنین آزمون های فرانسه TEF و TCF نیز پذیرفته است.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.