مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

ویزای استارتاپ کانادا

راه های دریافت ویزا و اقامت از طریق استارتاپ ویزا

در این مقاله به بررسی ویزای استارتاپ کانادا (استارتاپ ویزا)، به عنوان یک روش مطمئن جهت اخذ اقامت دائم کشور کانادا می‌پردازیم. ویزای استارتاپ از بهترین و جدیدترین روش‌هایی است که اداره مهاجرت کانادا جهت جذب صاحبان کسب و کارها و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو و راه‌اندازی بیزینس در کانادا در نظر گرفته است. برای این که بدانید ویزای استارت آپ کانادا چیست، برای اخذ آن باید چه شرایطی داشته باشید، مدارک مورد نیاز و هزینه ویزای استارتاپ کانادا چقدر است، کافی است در ادامه این مطلب همراه ما باشید. توجه داشته باشید که برای کسب اطلاعات کامل درباره مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ یا سایر روش‌های مهاجرتی می‌توانید از مشاوره کارشناسان آتلانتیک ۷۲۴ بهره‌مند شوید.

ویزای استارتاپ کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

معرفی برنامه استارتاپ ویزا کانادا (Start-up Visa Program)

برای آن که برنامه اخذ اقامت دائم از طریق برنامه استارتاپ ویزا کانادا را بیشتر بشناسیم شاید بهتر باشد به تاریخچه این طرح در قانون مهاجرت کانادا نگاهی بیندازیم. کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته در آمریکای شمالی تا کنون مصرف کننده‌ای برای استارت آپ های بزرگ دنیا بوده است. بیشتر استارتاپ ها در آمریکا و برخی از آنها در اروپا مستقرند و از طریق ایجاد نمایندگی‌هایی در کانادا به ارائه خدمات به ساکنین کانادا می‌پردازند.

از سال ۲۰۱۴ دولت و اداره مهاجرت کانادا تصمیم گرفت تا قانون و برنامه‌ای جدید برای مهاجرت به این کشور ایجاد نماید. در واقع دولت کانادا سعی نمود تا با ارائه اقامت دائم به صاحبان ایده‌های استارتاپی، جذابیت ایجاد کرده و افراد را به سرمایه گذاری در کانادا ترغیب نماید. از سال ۲۰۱۴ لغایت ۲۰۱۷، برنامه استارت آپ ویزا کانادا به صورت آزمایشی برگزار گردید. در این سه سال افسران اداره مهاجرت، استارت آپ ها را از لحاظ صلاحیت کسب و کار و بیزنس و از لحاظ قوانین اداره مهاجرت بررسی می‌نمودند.

شرایط مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ کانادا در سال ۲۰۲۳

مراحل بررسی درخواست مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

در سال ۲۰۱۷ اداره مهاجرت کشور کانادا برنامه ویزای استارتاپ کانادا را مانند برنامه اکسپرس انتری به عنوان یک برنامه دائمی اعطای اقامت اعلام نمود. همچنین اعلام کرد که از این پس برنامه استارت آپ کانادا به دو بخش تقسیم می‌گردد. بخش اول بررسی طرح استارتاپی و بیزنس پلن است؛ که به سه دسته از شرکت‌های خصوصی مورد تایید اداره مهاجرت سپرده می‌شود. این شرکت‌ها موظف‌اند تا با بررسی طرح‌های پیشنهادی، آن را تایید یا رد کنند. در صورت تایید بیزنس پلن مورد نظر، یک نامه تاییدیه که به LOS  یا Letter of Support  معروف است (در فارسی به آن لتر آف ساپورت نیز گفته می‌شود) به صاحبان طرح ارائه نماید. در بخش دوم و پس از دریافت نامه حمایتی از شرکت‌های مورد تایید، پرونده درخواست اقامت دائم به اداره مهاجرت ارسال می‌گردد و افسران مربوطه فقط از لحاظ قوانین مهاجرت پرونده متقاضی را بررسی می‌نمایند.

همچنین افسران مهاجرت حق دارند در صورتی که به وجود رابطه مشکوکی میان این شرکت‌ها و متقاضی مهاجرت استارتاپ کانادا شک نمایند، پرونده بیزنس را جهت بررسی مجدد یا به اصطلاح Peer Review به یک شرکت مورد تایید دیگر اداره مهاجرت ارجاع دهند.

شرکت های کانادایی سرمایه گذار

شرکت‌هایی که واجد شرایط اعطای نامه حمایتی به یک کسب  و کار یا بیزنس می‌باشند عبارتند از:

  • Venture Capitals یا ونچر کپیتال ها می‌بایست موافقت نمایند که حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا در طرح پیشنهادی سرمایه گذاری نمایند. این گروه از موسسات مورد تایید اداره مهاجرت معمولا طرح‌های استارت آپی با تکنولوژی‌های نوظهور و طرح‌های بسیار پربازده را مورد تایید قرار می‌دهند.
  • Angel Investors یا انجل اینوستورها یا شتاب دهنده‌ ها می‌بایست موافقت نمایند که حداقل ۷۵ هزار دلار روی طرح استارت آپ کانادا سرمایه گذاری نمایند. شتاب دهنده ها پیشرفت یک طرح را ساده‌تر می‌نمایند. شتاب دهنده ها برای رشد یک ایده کسب و کار و استارتاپ مناسب هستند.
  • Incubators یا اینکوباتورها یا مراکز رشد بر روی ایده‌های نوآورانه متمرکزند. این شرکت‌ها با در اختیار گذاشتن دفاتر و لوازم کار رایگان یا ارزان و همینطور کمک‌های مدیریتی و رهبری ایده‌های استارتاپی در ابتدای راه رشد یک استارتاپ بزرگ شدن و پیشرفت استارتاپ را تضمین می‌نمایند.
وکیل ویزای استارتاپ کانادا با ارائه مشاوره تخصصی در مورد بیزینس پلن می تواند شرایط مهاجرت را برای شما هموار کند.

ویزای استارتاپ کانادا مناسب چه کسانی است؟

از سال ۲۰۱۷ تا کنون با انجام این دو مرحله بسیاری از صاحبان ایده‌های استارتاپی موفق به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق این برنامه گردیده‌اند. مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ برای کارآفرینان و مدیرانی مناسب است که با توجه به افزایش سن از طریق برنامه اکسپرس انتری قادر به اخذ اقامت دائم نیستند. همچنین با توجه به این که این برنامه نیازی به دانش بالای زبان انگلیسی یا فرانسه ندارد، جذابیت خاصی در میان متقاضیان مهاجرت به کانادا دارد. اجرای گروهی برنامه استارت آپ کانادا یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه است. بدین ترتیب که یک ایده استارتاپی می‌تواند از یک نفر تا پنج نفر متقاضی اصلی را در خود جای دهد و با وجود یک طرح استارتاپی پنج خانواده موفق به اخذ اقامت دائم می‌گردند.

چرا آتلانتیک ۷۲۴ مشاور خوبی برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استارتاپ ویزا است؟

همانطور که گفته شد برنامه ویزای استارتاپ کانادا شامل دو بخش راه اندازی یک کسب و کار استارتاپی و پس از آن ارائه درخواست اقامت دائم می باشد. مرکز تخصصی مشاوره مهاجرت آتلانتیک ۷۲۴ با بهره گیری از مهندسان صنایع، مدیران مالی، مشاوران کسب و کار و متخصصان راه اندازی استارتاپ توانسته است در زمینه راه اندازی و ارائه ایده‌های استارتاپی بسیار موفق و درخشان عمل نماید.

در واقع بسیاری از وکلای مهاجرت به این سبب که توان راه اندازی پروژه های استارتاپی را ندارند، آن را روشی پر ریسک برای اخذ اقامت دائم می‌دانند. در صورتی که در آتلانتیک ۷۲۴ تیم مشاوره کاردان و مجرب در کنار شما خواهد بود تا به راحتی استارتاپ خود را در کانادا راه اندازی نموده و پس از آن تیم مشاوران مهاجرت در کنار شما خواهند بود تا درخواست اقامت کانادا از طریق استارتاپ ویزا ارسال گردد.

چنانچه سوالات و ابهامات زیادی در زمینه ویزای استارتاپ کانادا دارید، با توجه به مزیت‌های فوق‌العاده‌ای که این طرح دارد حتما با کارشناسان ما در آتلانتیک ۷۲۴ تماس حاصل فرمایید.

اثبات کسب و کار و جذب سرمایه یکی از مهمترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ است.

مزایا و معایب ویزای استارت آپ کانادا

هر برنامه مهاجرت و اقامت برای گروه خاصی از افراد مناسب است و قطعا معایب و مزایای خاص خودش را دارد. در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ نیز معایب و مزایایی وجود دارد که در ادامه با ذکر آن‌ها سعی می‌کنیم به شما کمک نماییم تا بهترین و مناسب‌ترین روش مهاجرتی را انتخاب نمایید.

مزایای استارتاپ ویزا:

  • اخذ اقامت دائم از ابتدا و از کشور محل اقامت متقاضی
  • فدرال بودن این روش (امکان سکونت در همه شهرهای کانادا)
  • اقامت برای کل خانواده
  • حضور سریع تر در کانادا با ورک پرمیت
  • دریافت اجازه کار برای همسر
  • اقامت دائم حتی با شکست استارتاپ
  • ساده بودن شرایط مهارت زبان (نمره ۵ آیلتس)
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان
  • بیمه درمانی کانادا برای کل خانواده

معایب استارتاپ ویزا:

  • هزینه بالای این روش
  • طولانی بودن روند پیگیری پرونده
  • ریسک شکست استارتاپ
  • راه اندازی کسب و کار نیاز به تخصص ویژه دارد.

برای اطلاعات بیشتر مطلب “مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا” را مطالعه کنید.

ویزای کار استارت آپ کانادا چیست و چه شرایطی دارد.

ویژگی‌های یک طرح استارتاپی

اداره مهاجرت کانادا اعلام نموده است که یک طرح استارتاپی می‌بایست واجد سه شرط باشد:

  1. اول خلاقانه باشد. به این معنی که یا یک ایده جدید و کاملا بکر را ارائه دهد یا یک ایده موجود را به روش خلاقانه ارائه دهد. به طور مثال فروش اینترنتی و آنلاین تا زمان به وجود آمدن سایت‌هایی مانند Ebay و آمازون وجود نداشت و این شرکت‌ها یک ایده جدید را خلق کردند. اما تاکسی و سیستم حمل مسافر از بسیار قبل موجود بود اما اوبر با ایده‌ای خلاقانه این خدمت را به روش جدید ارائه نمود.
  2. دومین ویژگی ایده استارتاپی آن است که توانایی رقابت در سطح جهانی را داشته باشد. یعنی تنها یک ایده محلی مانند ایده اجرای یک رستوران محلی ایده‌ای استارتاپی نخواهد بود بلکه ایده می‌بایست با استفاده از بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قابل ارائه به تمام دنیا باشد.
  3. سومین ویژگی استارتاپ مورد تایید اداره مهاجرت کانادا آن است که قابلیت ایجاد شغل برای کانادایی‌ها را داشته باشد. به همین دلیل است که استارتاپ حتما باید در کشور کانادا امکان سنجی و اجرا شود.

🍁 کارشناسان شرکت آتلانتیک ۷۲۴ مشاوری مطمئن برای شما در خلق ایده‌، با مشخصات فوق خواهند بود.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا

پس از خلق ایده استارتاپی می بایست ۴ قدم اصلی زیر برداشته شود تا قابلیت ارائه درخواست اقامت دائم به اداره مهاجرت موجود باشد:

۱. خلق یک بیزنس یا کسب و کار استارتاپی واجد شرایط

در واقع ایجاد یک بیزنس با سه شرط که در بالا ذکر شد، جزء اصلی این طرح است.

۲. گرفتن یک نامه حمایتی Letter of Support از یکی از شرکت‌های خصوصی مورد تایید اداره مهاجرت

پس از خلق ایده کسب و کار می‌بایست با ارائه طرح به سه دسته شرکت‌های مورد تایید اداره مهاجرت یعنی ونچر کپیتال ها یا انجل اینوستورها (شتاب دهنده ها) یا اینکوبارتورها (مراکز رشد) یه نامه حمایتی از یک دسته از این شرکت‌ها گرفت. لیست شرکت های مورد تایید اداره مهاجرت را می توانید در سایت اداره مهاجرت کشور کانادا ببینید.

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/start-visa/designated-organizations.html#venture

۳. اخذ مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه مناسب

متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ می‌بایست یک نمره زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB5 اخذ نماید. این عبارت مخفف Canadian Language Benchmark است.

این سطح زبان در سطح آیلتس ۵ یا سلپیپ CELPIP5 است. برای آزمون زبان فرانسه نیز دو آزمون TEF و TCF مورد تایید است.

اطلاعات تکمیلی درباره نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا را می‌توانید مستقیم از سایت اداره مهاجرت از لینک زیر بیابید:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/start-visa/language-testing.html

۴. در اختیار داشتن و همراه داشتن مقدار مناسبی از پول نقد که بتوان حداقل هزینه‌های یک سال اقامت برای متقاضی اصلی و خانواده‌اش را فراهم نمود.

دولت کانادا هرساله جهت خانواده با تعداد افراد متفاوت مبالغ متفاوتی را اعلام می‌نماید که در زمان اخذ اقامت و ورود به کانادا باید همراه خود داشته باشند. این مبلغ حداقل مبلغ مورد نیاز برای زندگی یک ساله خانواده است.

مبالغ فوق در سال 2024 شامل موارد زیر می باشد:

تعداد نفرات خانوادهمبلغ (دلار کانادا)
خانواده یک نفره۱۳.۳۱۰
خانواده دو نفره۱۶.۵۷۰
خانواده سه نفره۲۰.۳۷۱
خانواده چهار نفره۲۴.۷۳۳
خانواده پنج نفره۲۸.۰۲

اطلاعات تکمیلی را می توانید مستقیم از سایت اداره مهاجرت مطالعه نمایید:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/start-visa/eligibility.html#money

🍁 چنانچه تمایل به عقد قرارداد و اخذ اقامت دائم از طریق ویزای استارت آپ کانادا با مرکز تخصصی مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ داشته باشید، این مرکز همراه مطمئنی برای شما جهت فراهم کردن دو شرط اول استارت آپ مناسب یعنی راه اندازی یک کسب و کار واجد شرایط و همچین دریافت یک نامه حمایتی از یکی از شرکت‌های مورد تایید خواهد بود.

شما با خیال راحت تنها به فکر دریافت نمره زبان مورد نظر و تامین منابع مالی لازم باشید و مابقی کارها را به شرکت آتلانتیک ۷۲۴ بسپارید.

یکی از امتیازات ویزای استارتاپ کانادا، دریافت اقامت دائم خانوادگی است.

شرایط لازم برای برنامه ویزای استارتاپ کانادا

ویزا استارتاپ کانادا مناسب برای صاحبان کسب و کار، کارخانه داران و کلیه افرادی که بالای ۲۵ سال سن دارند است. این برنامه مهاجرتی نیازمند تحصیلات خاصی نیست ولی گذراندن دوره‌های مدیریت و ایجاد بیزنس توصیه می‌گردد.

این برنامه روشی فوق‌العاده برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا برای متقاضی اصلی، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال وی است. در این روش تنها متقاضی اصلی می‌بایست نمره زبان مورد نظر را اخذ نماید و سایر اعضای خانواده نیازمند نمره زبان نخواهند بود.

روند درخواست اقامت دائم از طریق برنامه استارت آپ ویزا کانادا

مراحل راه اندازی استارت آپ کانادا و اخذ اقامت دائم با آتلانتیک ۷۲۴ به شرح زیر است:

  1. ابتدا یک شرکت با ملیت کانادایی برای اعضای گروه استارتاپی تاسیس می‌گردد. هر کدام از اعضای گروه استارتاپی می‌بایست حداقل ده درصد سهام این شرکت را دارا باشند.
  2. پس از ثبت شرکت، ایده استارتاپی با مشورت با اعضای گروه و در نظر گرفتن تخصص هر یک از آنان خلق می‌گردد.
  3. بعد از خلق ایده استارتاپی مسئولیت و سمت هر یک از اعضای گروه مشخص می‌گردد.
  4. سپس یک طرح امکان سنجی یا بیزنس پلن برای این ایده نوشته می‌شود. این بیزنس پلن باید تمامی استانداردهای یک پلن تجاری را شامل باشد.
  5. سپس این بیزنس پلن و طرح به شرکت‌های مورد تایید اداره مهاجرت ارائه می‌گردد.
  6. چنانچه یکی از شرکت‌های مورد نظر حاضر به تایید طرح گردند، نامه حمایتی را آماده و ارائه می‌نمایند و پس از آن دوره یک ساله آموزش و هدایت طرح آغاز می‌گردد.

مدارک لازم برای ویزای استارتاپ کانادا

با اخذ نامه حمایتی، متقاضیان اصلی ویزای استارتاپ کانادا می‌بایست نمره زبان مورد نظر را اخذ نموده باشند و همچنین سایر مدارک مورد نیاز را آماده نموده باشند. این مدارک شامل مدارک عادی مهاجرت از قبیل ترجمه شناسنامه، عقدنامه، گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک تحصیلی، مدارک شغلی و …. می‌باشند.

کلیه این مدارک با تکمیل فرم‌های اقامت و مهاجرت به همراه نامه حمایتی به اداره مهاجرت ارسال می‌گردد. اداره مهاجرت با ارسال شماره پرونده، اقامت پرونده را به جریان می‌اندازد. در صورت نیاز، چنانچه گزارش و یا اطلاعاتی مورد نیاز باشد از متقاضی دریافت می‌گردد.

در صورتی که مدارک مورد تایید اداره مهاجرت قرار گیرد، نامه مدیکال و بررسی پزشکی اعضای خانواده صادر می‌گردد و پس از آن تاییدیه ورود به کانادا برای متقاضی و خانواده او صادر می‌گردد.

اخذ ورک پرمیت یا اجازه کار کانادا با جاب آفر استارتاپ ویزا

چنانچه متقاضی قصد ورود زود هنگام به کشور کانادا و قبل از دریافت PR را داشته باشد می‌تواند با درخواست ویزای کار کانادا به دریافت ورک پرمیت موفق گردد و به همراه خانواده سریع‌تر به کانادا وارد شود و در داخل کانادا ادامه مراحل اخذ اقامت دائم را طی نماید.

پیشنهاد آتلانتیک ۷۲۴ برای مهاجرت استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا نسبت به روش‌های مهاجرت کاری روش پرهزینه‌تری است، اما به دلیل داشتن مزایای بی‌شماری مانند دریافت اقامت دائم برای کل خانواده، پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید با کمترین ریسک به همراه خانواده مهاجرت کنید و از همان ابتدای ورود اقامت دائم دریافت کنید، روش استارت آپ کانادا را انتخاب کنید. برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، نگران راه اندازی کسب و کار واجد شرایط و دریافت نامه حمایتی از شرکت‌های مورد تایید اداره مهاجرت نباشید. مرکز فوق تخصصی مشاوره مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با بهره‌گیری از توان مهندسان صنایع خود و همچنین مشاوران مهاجرت مجرب، آماده همراهی با شما تا دریافت اقامت دائم کانادا است. در صورتی که این برنامه را مناسب برای اخذ اقامت خود می‌دانید، هم اکنون با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول درباره ویزای استارت آپ کانادا​

هزینه ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟

با سرمایه‌ای حدود ۷۵ هزار دلار آمریکا می‌توان برای مهاجرت از طریق استارت آپ اقدام کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ چقدر طول می کشد؟

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا از زمانی که اقدام می‌کنید تا زمانی که ویزا را دریافت می‌کنید حدود 31 ماه طول می‌کشد.

چطور می توانیم یک بیزینس پلن موفق برای استارتاپ ارائه کنیم؟

ارائه طرح پیشنهادی که مورد قبول دولت کانادا و موسسات سرمایه گذاری کانادایی واقع شود را به کارشناسان آتلانتیک ۷۲۴ بسپارید. ما با تجربه صدها پرونده موفق، کلیه مراحل دریافت اقامت استارتاپ کانادا را برای شما انجام می‌دهیم.

در صورت عدم موفقیت پروژه استارتاپ، اقامت دائم کنسل می شود؟

عدم موفقیت افراد در شروع بیزینس پلن، هیچ تاثیری بر وضعیت اقامت دائم آنها نمی‌گذارد. کانادا همچنان از افرادی که در راه اندازی تجارت با شکست مواجه شده‌اند، حمایت می‌کند.

سازمان های حمایت کننده کانادایی چه تفاوتی با هم دارند؟

برای دریافت پشتیبانی از یکی از مراکز گروه های انجل اینوستر (angel investor) و یا ونچر کپیتالیست (Venture capital)، شما نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارید. در حالی که سازمان های انکوباتور (incubators) بدون سرمایه گذاری و تنها با پذیرش، از دارندگان ایده حمایت می‌کند.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.