مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

متوسط درآمد در کانادا 2023

متوسط درآمد در کانادا

امروزه میزان درآمد و اطلاعات از بازار کسب و کار، یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. به همین جهت سعی داریم در این مطلب اطلاعات لازم از حقوق و میانگین درآمد در کانادا برای علاقه‌مندان به مهاجرت را شرح دهیم.

پیش از هر چیزی جهت مطلع شدن از میزان میانگین درآمد کانادا، لازم است که بدانید دلار کانادا، واحد پول این کشور محسوب می‌شود و همه درآمدی که به نیروی کار تعلق می‌گیرد بر اساس همین واحد پول می‌باشد. با این اوصاف میانگین درآمد در کانادا ۲۰۲۱ برای هر فرد شاغل به طور ماهیانه چیزی در حدود ۹,۹۶۰ دلار کانادا است که این رقم طی یک سال به طور تقریبی ۱۲۰,۰۰۰ دلار کانادا می‌شود. همچنین حداقل حقوق در کانادا ماهیانه ۲,۵۲۰ دلار و حداکثر مبلغ آن تا ۴۴,۵۰۰ دلار کانادا می‌رسد.

نرخ بیکاری در کانادا ۲۰۲۱

در سال میلادی جدید هم با وجود همه‌گیری ویروس کرونا در سطح کشور، دولت همه تلاش خود را می‌کند تا نرخ بیکاری را کاهش دهد. نرخ بیکاری در کانادا در سال ۲۰۲۱، به جهت ایجاد شرایط اقتصادی مناسب و داشتن بازار کار مطلوب، از شرایط ایده‌آلی برخوردار است به گونه ای که این میزان در حال حال حاضر در حدود ۷.۵% می‌باشد.

قانون استخدام در کانادا

دولت فدرال کانادا برای حمایت از حقوق کارمندان در برابر کارفرمایان، قانونی را تحت عنوان قوانین استخدام (Employment Standards Act) وضع کرده است تا بدین صورت بتواند امنیت کاری برای کارمندان را در کانادا فراهم نماید.

این قوانین با وجود برخورداری از بندهای مشابه، بسته به هر یک از استان‌های کانادا متفاوت می‌باشد. که بهتر است تا متقاضیان با توجه به آیتم‌های موجود در قوانین هر استان، جهت دریافت شغل مورد نظر خود اقدام نمایند.

میانگین درآمد در کانادا

در چند سال گذشته تا سال ۲۰۰۷، میزان حقوق و در آمد افراد شاغل در کشور کانادا، بسیار محدود و مبلغ ناچیزی بوده، اما از سال ۲۰۰۷ و در حال حاضر این میزان تا حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است.

البته افزایش این میزان به عواملی چون نوع شغل، سابقه کار و عوامل دیگری همچون مدرک تحصیلی، جنسیت و تمام وقت یا نیمه وقت بودن کار نیز بستگی دارد. از این بین تجربه کاری تا ۳۶%، مدرک تحصیلی تا ۲۹% و جنسیت افراد تا ۵% بر روی میزان حقوق دریافتی در ماه موثر است.

اما بر اساس مطالعات آماری انجام شده میانگین در آمد ساعتی در طی سال های اخیر به شرح زیر می‌باشد.

طبقه بندیمیانگین در آمد ساعتی کانادا در سال ۲۰۲۱میانگین در آمد ساعتی کانادا در سال ۲۰۱۸میانگین در آمد ساعتی کانادا در سال ۲۰۱۶میانگین در آمد ساعتی کانادا در سال ۲۰۱۴
دستمزد مردان۳۲.۴۷ دلار۲۸.۹۴ دلار۲۷.۷۷ دلار۲۶.۵۲ دلار
دستمزد زنان۲۸.۹۰ دلار۲۵.۰۸ دلار۲۴.۰۵ دلار۲۲.۶۸ دلار
کارکنان تمام وقت۳۲.۶۳ دلار۲۹.۱۶ دلار۲۸.۲۴ دلار۲۶.۷۵ دلار
کارکنان پاره وقت۲۲.۴۲ دلار۱۹.۶۲ دلار۱۸.۸۴ دلار۱۸.۰۲ دلار
حداقل حقوق در کانادا 2023

همچنین میانگین دستمزد و حقوق سالیانه برخی از شغل‌های  لیست مشاغل مورد نیاز کانادا نیز از قرار زیر می‌باشد:

شغلمیانگین حقوق سالیانه (دلار کانادا)
پزشک متخصص۱۱۱,۳۶۰ دلار
دندان پزشک۱۴۲,۸۰۰ دلار
مدیر اجرائی۱۳۰,۸۰۰ دلار
وکیل۱۰۷,۴۰۰ دلار
قضات فدرال۱۱۲,۴۴۰ دلار
جنگل‌داری (قطع درختان و بخش حمایت)۶۱,۸۲۴ دلار
معدن‌چی (حفاری معدن، نفت و…)۱۰۵,۸۴۰ دلار
مدیر خدمات (خدمات آب، برق، گاز و…)۹۷,۲۰۰ دلار
مدیر ساخت و ساز۸۳,۰۰۰ دلار
تجارت عمده فروشی۸۵,۰۰۰ دلار
مدیر اداره دولتی۱۱۰,۰۰۰ دلار
کارمند بانک۳۶,۱۲۳ دلار
حسابدار۵۷,۵۰۰ دلار
رزرو شن۳۱,۳۰۴ دلار
مشاور مالی۵۷,۴۱۰ دلار
برنامه نویس وب۵۲,۲۶۲ دلار
ناظر لوله کش۸۱,۰۰۰ دلار
جوشکار۴۰,۹۲۷ دلار
افسر پلیس۸۸,۰۰۰ دلار
راننده ماشین های سنگین۴۴,۸۳۶ دلار
اپراتور دستگاه کف شور۲۲,۵۱۴ دلار
آشپز فست فود۲۰,۹۹۴ دلار
ظرف شور۲۱,۲۸۶ دلار
گارسون رستوران۲۵,۵۴۵ دلار
پرستار کودک۲۰,۸۸۰ دلار

حداکثر و حداقل دستمزد در کانادا

در طی این محاسبات مشخص شده که کارکنان در حوزه شغلی حفاری معدن و نفت و گاز و بعد از آن حوزه صنایع و بخش‌های خدماتی همگانی همانند آب و برق و گاز، دارای بیشترین دستمزد می‌باشند و کارکنان قسمت‌های خدماتی مربوط به اقامت، مواد خوراکی و غذایی و خرده‌فروشان از کمترین دستمزد برخوردارند.

حداقل حقوق در کانادا ۲۰۲۱

میزان دستمزد و حقوق کارکنان در شهرهای مختلف کانادا دارای مبالغ متفاوتی است که حداقل حقوق در کانادا در سال ۲۰۲۱ بر اساس ایالت‌های آن به شرح زیر می‌باشد:

ایالت‌های کاناداحداقل دستمزد ساعتی در کانادا ۲۰۲۱
آلبرتا۱۵ دلار
انتاریو۱۴.۲۵ دلار
بریتیش کلمبیا۱۴.۶۰ دلار
یوکان۱۳.۷۱ دلار
سرزمین های شمال غربی۱۳.۵۰ دلار
کبک۱۳.۱۰ دلار
نوناوات۱۶ دلار
جزیره پرنس ادوارد۱۲.۸۵ دلار
نوا اسکوشیا۱۲.۵۵ دلار
نیو برانزویک۱۱.۷۰ دلار
مانیتوبا۱۱.۹۰ دلار
نیوفاندلند و لابرادور۱۲.۱۵ دلار
ساسکاچوان۱۱.۶۰ دلار

عوامل موثر بر میزان دستمزد در کانادا

  • سمت شغلی

نوع مشاغل خود عامل تاثیرگذاری بر میزان درآمد افراد می‌گذارد.

  • منطقه استانی

جز سمت شغلی از دیگر عوامل موثر می‌توان به منطقه و استان کانادا اشاره کرد. در هر استان کانادا بسته به نیاز شغلی، برخی مشاغل نسبت به سایر استان‌ها پر درآمدتر هستند.

منطقهمیانگین درآمد سالیانه
آلبرتا۶۱.۸۶۵
نوا اسکوشیا۴۸.۴۷۰
ساسکاچوان۵۵.۵۲۴
انتاریو۴۹.۶۶۱
مانیتوبا۴۹.۶۶۱
کبک۵۱.۷۳۵
نیوبرانزویک۴۹.۵۱۱
جزیره پرنس ادوارد۴۵.۹۱۲

  • سابقه کاری

اگرچه عوامل بسیاری میزان دستمزد کارمندان در کانادا را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما از این بین، تجربه کاری افراد (با ۳۶%)، بیشترین نقش را در میزان حقوق دریافتی دارد.

سابقه کاریدرصد تاثیر گذار بر میزان درآمد
کمتر از ۲ سال
۲ الی ۵ سال۳۲%
۵ الی ۱۰ سال۳۶%
۱۰ الی ۱۵ سال۲۱%
۱۵ الی ۲۰ سال۱۴%
بیشتر از ۲۰ سال۹%

  • تحصیلات

مدرک تحصیلی افراد نیز در میزان دستمزد دریافتی در کانادا بی‌تاثیر نیست. به گونه‌ای که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) می‌تواند تا حدود ۲۹% در افزایش حقوق افراد موثر باشد.

تحصیلاتدرصد تاثیر گذار بر میزان درآمد
دیپلم۱۷%
کارشناسی۲۴%
کارشناسی ارشد۲۹%
دکترا۲۳%
  • جنسیت

در دولت کانادا نیز جنسیت افراد تا حدود ۵% می‌تواند میزان دستمزد دریافتی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

ساعت کاری در کانادا

ساعت کاری در کانادا

ساعت کار رسمی در کشور کانادا روزانه شامل ۸ ساعت و در طی یک هفته شامل ۴۰ ساعت کار می‌باشد و  در صنایع تولیدی این میزان به ۵۰ ساعت نیز می‌رسد. که ممکن است این میزان بسته به نوع شغل هر فرد کمی متغیر باشد اما در صورت هر گونه کار اضافی، یک مبلغ توافقی بعنوان اضافه کاری پرداخت می‌شود.

همچنین باید توجه شود که در صورت گرفتن حقوق ساعتی، در صورت مراجعه کارکنان به محل کار و نبود کار برای انجام دادن، کارفرما موظف به پرداخت حقوق حداقل ۲ ساعت کاری می‌باشد. و در بسیاری از مراکز کاری نیز کارفرمایان جهت مراجعه کارکنان خود به پزشک و یا دندان پزشکی، به آنها مرخصی ساعتی و با حقوق می‌دهند.

البته باید دانست که در صورت بالاتر بودن موقعیت شغلی، ساعت کاری نیز افزایش می‌یابد.

همه این توضیحات تا پیش از شیوع بیماری کرونا در کانادا که کارهای اداری به صورت حضوری انجام می‌شد، کاملا صدق می‌کند، ولی سال میلادی جدید که همچنان با حضور ویروس کرونا در سرتاسر جهان آغاز شد، به نظر می‌رسید که تغییراتی در ساعات کاری بوجود بیاید ولی اینطور نشد.

این روند ساعت کاری کانادا در زمان قرنطینه کرونا هم به شکل دور کاری همچنان ادامه دارد و حتی دولت را برای حمایت از نیروی کار بخصوص متقاضیان خارجی، مجبور به اعمال معیارهایی برای کارفرمایان کرده است. طبق این معیارهای در نظر گرفته شده، ساعت کار اداری حتی به صورت غیر حضوری نیز باید حداقل ۳۰ ساعت در هفته باشد تا نیروی کار بدون کسر از حقوق، طی این بحران کسب درآمد داشته باشند.

ساعت اداری در کانادا

همچنین ساعت کار اداری در کشور کانادا نیز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر می‌باشد که این تایم کاری در سال ۲۰۲۱ برای برخی مشاغل به صورت دور کاری صورت می‌گیرد.

البته برخی از شعب خاص در کانادا در روزهای تعطیل و حتی در مواقعی تا دیر وقت مشغول به فعالیت هستند.

چطور برای دریافت ویزای کاری در سال 2024 اقدام کنیم؟

درست است که قوانین دریافت این ویزا در سال 2024 تغییرات چندانی نکرده است ولی همه‌گیری ویروس کرونا در سرتاسر جهان، متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا را کمی نگران کرده. اما جای هیچ نگرانی نیست.

دولت کانادا طی این دوران همه‌گیری اعلام کرده است که از تمامی متقاضیانی که قصد اخذ ویزای کانادا از طریق یکی از برنامه‌های نظیر اکسپرس اینتری (Express Entry)، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، خود اشتغالی، استارتاپ کانادا و… را دارند، استقبال می‌کند.

برای دریافت ویزای کار کانادا ۲۰۲۱، متقاضیان می‌توانند همانند سال ۲۰۲۰ از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry) اقدام نمایند. پس از ثبت نام، ارائه مدارک لازم و کسب امتیاز کافی، از طریق یکی از ۴ برنامه تجربه کانادایی، مهاجرت استانی، اسکیل ورکر و یا مشاغل فنی فدرال مراحل اخذ ویزای کاری و اقدامات مربوط به اقامت کانادا را سپری نمایند.

درباره متوسط درآمد در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید!

۱- کدام یک از شهرهای کانادا از بازار کار بهتری برخوردارند؟

پایین بودن نرخ بیکاری در کل کشور کانادا، تمامی شهرهای این کشور را از لحاظ اقتصادی و بازار کسب و کار، انتخاب ایده‌آل کرده است. با این حال شهرهایی نظیر ونکوور، کبک، ادمنتون، کینگستون و مونکنتون، بهترین بازار کار را در کانادا دارند.

۲- میزان حقوق دریافتی به چه عواملی بستگی دارد؟

سمت شغلی هر متقاضی، شهری که در آن مشغول به کار و فعالیت می‌باشد، سابقه کار، تحصیلات و حتی جنسیت، همگی از مواردی هستند که بر روی میزان حقوق دریافتی تاثیر می‌گذارند.

۳- کارگران خارجی در کانادا برای داشتن زندگی مقرون به صرفه‌تر، کدام شهرهای کانادا را انتخاب کنند؟

شهرهای کبک، مونترال، انتاریو، همیلتون، نوااسکوشیا، هالیفاکس، ابوتسفورد و… که هزینه‌های اجاره خانه و ملک در آنجا نسبت به سایر شهرهای کانادا ارزان قیمت‌تر می‌باشد، برای زندگی کارگران خارجی در کانادا مناسب‌تر هستند.

موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴، با کارشناسان با تجربه آماده ارائه خدمات مشاوره جهت مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، ویزای استارتاپ کانادا، ویزای سرمایه‌گذاری کانادا و سایر ویزاهای کانادا می‌باشد. چنانچه قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید می‌توانید با کمک مشاوران ما اطلاعات لازم در مورد هزینه‌ها و شرایط انواع روش‌های مهاجرتی را کسب نمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی