مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

مدارک لازم برای ویزای کانادا

مدارک لازم برای ویزای کانادا

مدارک لازم برای ویزای کانادا (توریستی، سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری) چیست؟

امروزه با وجود مناسب بودن شرایط زندگی و کاری در کشور کانادا، بسیاری از افراد سعی در مهاجرت و اقامت در این کشور را دارند و متقاضیان زیادی جهت اخذ ویزای کانادا (Canada Visa) در تلاش هستند. بطور کلی، متقاضیان برای دریافت انواع ویزای کانادا به مدارکی نیاز دارند که برخی از آنها جامع و عمومی هستند و برخی دیگر متناسب با درخواست هر متقاضی (ویزای کاری، ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری و سایر ویزاها) متفاوت می باشد که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی

چنان چه قصد ادامه تحصیل در مدارس و یا دانشگاه های کانادا را دارید، نیاز به دریافت ویزای کانادا دارید. از آنجایی که ویزای تحصیلی کانادا، یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی می باشد، اداره مهاجرت کشور کانادا بر روی ارائه مدارک لازم برای اخذ این ویزا، سخت گیری بیشتری از خود نشان می دهد.

بطور کلی متقاضیان جهت اخذ این ویزای کانادا لازم است مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه اصل پاسپورت به همراه یک قطعه عکس ۳.۵ * ۴.۵
  • تکمیل فرم مربوط به اطلاعات خانوادگی

این فرم مربوط به اطلاعات شخصی هر فرد می باشد. لازم به ذکر است که در صورت همراهی سایر اعضای خانواده لازم است تا در این فرم به سفارت اطلاع داده شود.

  • تکمیل فرم مربوط به دریافت ویزای تحصیلی

تکمیل فرم مربوط به اخذ ویزای کانادا بصورت آنلاین می باشد و لازم است متقاضی حتما آن را بعد از کامل کردن، Validate کند.

  • تکمیل فرم Custodian

در صورتی که سن متقاضی از ۱۸ سال کمتر باشد، لازم است فرم Custodian که مربوط به تعیین قیم می باشد را کامل کرده و پس از آن، گواهی توسط یک وکیل امضا شود.

  • ارائه فرم توصیه نامه

جهت ثبت نام لازم است این فرم از سوی مدیر مدرسه متقاضی کامل شود. همچنین در صورت دریافت ویزای دانشجویی، خود دانشگاه و یا کالج مقصد تعیین می کند که توسط چه کسی تکمیل شود.

  • ارائه رسید پرداخت شهریه مدرسه و یا دانشگاه
  • دریافت نامه پذیرش از مدرسه یا دانشگاه (نامه LOA)

با پرداخت شهریه لازم، این نامه از سوی مدرسه و یا دانشگاه، صادر می شود.

  • ارائه کارنامه متقاضی در ۳ سال گذشته

متقاضی لازم است برای گرفتن این ویزای کانادا تمام ریز نمرات خود را ترجمه کرده تا جهت ثبت نام در مدارس یا دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.

  • ارائه کارت واکسیناسیون

جهت ثبت نام در مدارس و یا دانشگاه های کانادا، متقاضی باید این کارت را به صورت ترجمه شده ارائه دهد.

  • دریافت تاییدیه مدارک دانشگاهی برای ثبت نام در کالج و یا دانشگاه از سیستم WES

در صورت دریافت ویزای تحصیلی و ثبت نام در کالج، لازم است تا متقاضی تاییدیه مدارک خود را از سیستم WES (سیستم ارزیابی بین المللی دانشگاه های آمریکا و کانادا) دریافت نماید. دریافت این تاییدیه حدودا ۱ ماه طول می کشد. همچنین لازم است تا متقاضی برای دریافت این تاییدیه، حدود ۳۰۰ دلار پرداخت نماید.

  • ارائه مدارک مالی و برخورداری از تمکن مالی متقاضی

برای گرفتن ویزا کانادا لازم است تا متقاضی به اداره مهاجرتی نشان دهد که توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی خود را دارد.

همچنین لازم به ذکر است در صورت متاهل بودن، متقاضی باید سند ازدواج خود را نیز ارائه دهد.

مدارک لازم برای ویزای توریستی

در حال حاضر تعداد متقاضیانی که قصد دریافت ویزای توریستی کانادا را دارند بیشتر از متقاضیانی است که جهت تحصیل و کار به اداره مهاجرتی مراجعه می کنند. زیرا این ویزا که بصورت ویزای مولتی کانادا (ویزای ۵ ساله) برای متقاضیان صادر می شود، به فرد این امکان را می دهد که تا پایان این مدت ۵ ساله، به کانادا سفر کند و هر بار به مدت ۶ ماه در آنجا اقامت داشته باشد.

فرم ویزا کانادا

برای دریافت این ویزا نیز لازم است تا متقاضیان مدارک خاصی را ارائه دهند که به شرح زیر می باشد:

  • ارائه اصل پاسپورت با داشتن اعتبار حداقل ۱ ساله به همراه یک قطعه عکس ۳.۵ * ۴.۵ (بصورت رنگی با زمینه سفید)
  • ارائه همه پاسپورت های قبلی
  • تکمیل فرم مربوط به اطلاعات فردی و خانوادگی
  • ارائه شناسنامه همراه با کارت ملی بصورت ترجمه شده
  • ارائه مدارک مالی بصورت ترجمه شده (که شامل نامه مربوط به تمکن مالی به همراه مهر امور بین المللی بانک، سند اتومبیل، اجاره نامه، خرید اوراق بهادار یا سهام و گردش ۴ ماهه حساب بلند مدت می باشد)
  • همچنین افرادی که دعوت نامه ندارند، لازم است تا برنامه سفر، رزرو هتل و بلیت های رفت و برگشت خود را نیز ارائه دهند.

لازم به ذکر است که در صورت متاهل بودن متقاضی، لازم است تا سند ازدواج نیز بصورت ترجمه شده ارائه شود.

همچنین در صورت همراه بودن فرزندان نیز لازم است تا گواهی مربوط به اشتغال تحصیل فرزندان، بصورت ترجمه شده ارائه شود.

مدارک ویزای کانادا توریستی

مدارک لازم برای سوپر ویزا یا ویزای والدین

سوپر ویزای کانادا یکی از انواع ویزاهای توریستی است که متقاضیان می توانند برای دریافت آن به دو روش سوپر ویزای سینگل (متقاضی تنها یک بار اجازه ورود به خاک کانادا را دارد) و یا سوپر ویزای مولتیپل (که تا پایان مدت اعتبار به متقاضی اجازه چندین بار ورود به خاک کانادا را می دهد) اقدام نمایند. مدارکی که برای سوپر ویزا باید ارائه شوند به شرح زیر است:

  • گذرنامه (پاسپورت) معتبر به همراه یک قطعه عکس
  • مدارک انگشت نگاری
  • ارائه فرم های تکمیلی درخواست ویزا
  • مدارک پزشکی و عدم سوء پیشینه
  • مدارک مربوط به بیمه درمانی
  • مجوز سفر هوایی
  • تمکن مالی
  • داشتن دعوتنامه از طرف فرزندان و یا نوه (البته متقاضی باید مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی فرزندان را نیز ارائه دهد.)

مدارک لازم برای ویزای کاری

برای دریافت ویزای کار کانادا باید مدارک خاصی را ارائه کنید که البته این مدارک بستگی به روشی که با آن موفق به دریافت ویزای کار شده اید نیز بستگی دارد اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • دریافت نامه کارفرما و یا شرکت کانادایی که قصد همکاری با شما را دارند
  • دریافت تاییدیه از اداره Positive Labour Market Opinion (اداره منابع انسانی و توسعه مهارت های کانادا)
  • ارائه مدارک مالی بصورت ترجمه شده برای نشان دادن برخورداری از تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم برخورداری از سوء پیشینه
  • ارائه گواهی از سلامت جسمانی
  • ارائه مدارک مربوط به زبان (مدرک زبان انگلیسی، آیلتس ۷ به بالا و یا مدرک زبان فرانسوی B2 لازم است.)

مدارک لازم برای ویزای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا از دیگر راه های مهاجرتی کانادا است که لازم است تا افراد برای دریافت ویزای آن از مدارک زیر برخوردار باشند:

  • برخورداری از تمکن مالی
  • داشتن دارایی (حساب بانکی، سهام و…) به مبلغ حداقل ۲ میلیون دلار کانادا
  • برخورداری از حداقل ۲ الی ۵ سال سابقه مدیریتی بصورت تمام وقت در زمینه نظارت، برنامه ریزی، کنترل منابع انسانی، مالی و فیزیکی
  • ارائه مدارک پزشکی، سلامتی و عدم سوء پیشینه

سوالات رایج درباره ارائه مدارک لازم برای ویزای کانادا

۱- آیا ارائه ترجمه مدارک ویزای کانادا ضروری است؟

متقاضی برای دریافت انواع ویزای کانادا باید تمامی مدارک لازم از جمله پاسپورت، مدارک تحصیلی، مدارک زبان و سایر مدارک را با مراجعه به دارالترجمه های رسمی ترجمه نماید تا مورد تایید ماموران سفارت قرار گیرند.

۲- فرم های مربوط به اخذ ویزای کانادا شامل چه اطلاعاتی است؟

فرم های مربوطه جهت دریافت ویزا کانادا، شامل مواردی چون اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی، شمار ملی، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن، شماره پاسپورت و اطلاعاتی مربوط سابقه تحصیلی و شغلی) و اطلاعات خانوادگی فرد متقاضی (همچون اطلاعات مربوط به همسر، فرزندان، والدین و….) می باشد.

۳- آیا باید پاسپورت های قبلی را نیز به همراه پاسپورت فعلی ارائه کنیم؟

تمامی پاسپورت های قبلی نشان دهنده سابقه سفرهای فرد متقاضی است و ارائه آنها برای دریافت ویزای کانادا بسیار ضروری است. افرادی که سابقه ویزای شینگن دارند، از شانس قبولی بیشتری برای پذیرش و دریافت ویزای کانادا برخوردار خواهند بود.

۴- مدارک لازم در صورت همراهی فرزندان چیست؟

متقاضیان در صورت همراه بودن فرزندان خود لازم است تا علاوه بر ارائه تمامی مدارک ذکر شده مرتبط با ویزا کانادا، گواهی و سوابق اشتغال به تحصیل فرزندان را نیز بصورت ترجمه شده ارائه دهد.

۵- مدارک لازم در صورت داشتن دعوتنامه چیست؟

در صورت داشتن دعوتنامه، علاوه بر ارائه مدارک مذکور از سوی متقاضیان، دعوت کننده نیز نیازمند ارائه مدارکی چون پاسپورت، شناسنامه کانادایی، کارت شهروندی و اقامت کانادا، گواهی اشتغال، گواهی بانک و تمکن مالی می باشد. ضمنا دعوتنامه نیز خود شامل اطلاعاتی است که لازم است در هنگام اخذ ویزای کانادا ارائه شود. (اطلاعاتی چون برنامه سفر، مشخصات فردی شخص دعوت شونده و دعوت کننده)

۶- میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای کانادا چقدر است؟

ارائه مدارکی مبتنی بر داشتن تمکن مالی برای اخذ ویزا بسیار ضروری است. این کار باعث می شود تا دولت کانادا از توانایی فرد متقاضی جهت تامین هزینه های زندگی خود، اطمینان یابد و اثبات کند که فرد در زمان حضور در کانادا، قادر به پرداخت هزینه های خود می باشد. بدین صورت، لازم است تا متقاضیان با ارائه یکسری مدارک و اسناد مالی، ماموران مهاجرتی را جهت داشتن وضعیت مالی مطلوب، قانع نمایند. اما میزان تمکن مالی بسته به نوع ویزای کانادا متفاوت است اما با این حال داشتن تمکن مالی بیشتر، شانس دریافت ویزای کانادا را افزایش می دهد.

بعنوان مثال؛ در صورت درخواست اخذ ویزای توریستی، متقاضیان مستلزم برخورداری از حداقل تمکن مالی بین ۸ الی ۱۰ هزار دلار می باشد. این در حالی است که افراد در صورت داشتن دعوتنامه می توانند از تمکن مالی کمتری برخوردار باشند.

۷- برنامه سفر برای اخذ ویزای کانادا شامل چه مواردی است؟

برای دریافت ویزای کانادا شرح حال سفر الزامی است. متقاضیان باید شرح مختصری از برنامه مسافرتی خود، رزرو هتل، بلیت رفت و برگشت را جهت مشخص کردن مدت زمان حضور در کانادا، به ماموران مهاجرتی ارائه دهد. البته این مورد در صورت داشتن دعوتنامه برای افراد صدق نمی کند.

۸- برای ویزای کاری چه مدارکی باید ارائه شود؟

ارائه مدارک شغلی نیز از دیگر اسناد مهم برای اخذ ویزای کانادا است. این مدارک بسته به نوع شغل افراد متفاوت می باشد و باید بصورت ترجمه شده به ماموران مهاجرتی ارائه شوند.

بر این اساس کارمندان مستلزم ارائه مدارکی چون شامل گواهی شغلی، فیش حقوقی (دو ماه آخر)، سوابق بیمه، گواهی کارگزینی هستند. کارفرمایان نیز باید مدارکی چون رسید پرداخت های مالی و فیش حقوقی کارکنان را ارائه دهند.

همچنین متقاضیان دارای مشاغل آزاد هم لازم است تا مجوز کسب و کار خود را بصورت ترجمه و مهندسان، جواز نظام مهندسی را ارائه دهند.

قیمت ویزای کانادا تضمینی

کلام آخر

دریافت ویزای کانادا مراحل نه چندان ساده ای دارد و باید علاوه بر فراهم نمودن مدارک مورد نیاز و آشنایی با قوانین مهاجرت، بتوانید افسر اداره مهاجرت را برای صدور ویزا قانع کنید. گروه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ متشکل از تیمی با تجربه و کارآمد در تلاش است که با مشاوره و راهنمایی های مناسب بتواند برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و دریافت انواع ویزای کانادا را دارند، کار را آسان کند و اقامتی راحت و مطمئن فراهم نماید. اگر می خواهید پروسه مهاجرت و دریافت ویزا را سریع و مطمئن انجام دهید کار را به موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ بسپارید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی