سرتیتر خبرها

بررسی شرایط قانون جدید دولت کانادا برای ایرانیان

قانون جدید کانادا برای ایرانیان در سال ۲۰۲۳

۲۸ فوریه امسال، خبر تازه‌ای در رابطه با اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا برای متقاضیان ایرانی منتشر شد. طبق این خبر دارندگان ویزای توریستی، طبق شرایط اعلام شده از سوی اداره مهاجرت کانادا، اجازه اقامت و کار در خاک کانادا را خواهند داشت. هرچند که قانون جدید کانادا برای ایرانیان در راستای تسهیل دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور وضع شده است، ولی اخبار ضد و نقیضی که این روزها در این مورد پخش شده، تصور غلطی را برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا به وجود آورده است. در این مقاله که زیر نظر مشاورین مهاجرت به کانادا نوشته شده، به سوالات و ابهامات رایج در باب این قانون می پردازیم.

 قانون جدید کانادا برای ایرانیان

تسهیلات جدید دولت کانادا برای ایرانیان در ارتباط با افرادی وضع شده که با یکی از انواع ویزای موقت تحصیلی، توریستی و… در خاک کانادا حضور داشته باشند و بخواهند ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کنند. قانون مذکور از اول مارس سال ۲۰۲۳ آغاز شده است و تا ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۴ ادامه دارد. مشخصا این قانون تاثیری بر روند رسیدگی به پرونده ایرانیان در اداره مهاجرت کانادا نداشته و این ادعا که طبق این قانون روند صدور ویزا، برای ایرانیان خارج از خاک کانادا ساده‌تر شده، از اساس کذب است. در واقع قانون جدید کانادا برای ایرانیان، روند تبدیل ویزای توریستی و تحصیلی به ویزای کاری را تسهیل کرده است. با این تفاصیل شما می‌‌توانید با ویزای توریستی به کانادا سفر کنید و بعد از رسیدن به خاک کانادا بدون هیچ هزینه‌ای، طبق شرایط اعلام شده ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی یا کاری (اپن ورک پرمیت) تبدیل کنید.

شرایط قانون جدید مهاجرت به کانادا چیست؟

چنانچه در کانادا هستید و اقامت موقت این کشور را دارید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه برای تبدیل ویزای توریستی به کاری یا تحصیلی اقدام کنید. اگر هر کدام از اعضای خانواده‌ی شما برای دیدار به کانادا آمده‌اند یا خودتان با ویزای توریستی به این کشور رفته‌اید، امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی و ویزای کاری کانادا وجود دارد. برای اینکه بتوانید از این فرصت استفاده کنید، باید تا قبل از سال میلادی ۲۰۲۴ خودتان را به خاک کانادا برسانید. بهتر است از قبل درباره‌ی انواع ویزا تحقیق کنید و شرکت‌ها و دانشگاه‌های موردعلاقه‌ی خودتان را پیدا کنید.

همچنین طبق شرایط جدید، تسهیلاتی نیز برای تمدید ویزای توریستی کانادا در نظر گرفته شده است و افرادی که در کانادا هستند، می‌توانند ویزای خود را با هزینه و سخت گیری کمتری تمدید کنند. همچنین اگر اعتبار ویزای توریستی شما تمام شده باشد، تا زمانی که نتیجه تمدید ویزا توسط دولت مشخص شود، اقامت شما در کانادا قانونی تلقی می‌شود و مشکل یا مجازاتی شامل شما نخواهد شد.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی و کاری بدون هزینه

با اجرای قوانین حمایتی جدید کانادا، ایرانی‌هایی که قصد تمدید اقامتشان را دارند، لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنند. طبق اطلاعات اداره‌ی مهاجرت و شهروندی کانادا از مارس ۲۰۲۳ پرونده‌های ایرانی‌ها با دقت و توجه‌ بیشتری بررسی می‌شود. به عبارتی اگر افسر بنابراین شما می‌توانید خیلی زود به کشور رویاهایتان بروید و ویزا بگیرید. اداره‌ی مهاجرت کانادا با اجرای قانون جدید ویزای توریستی کانادا، فرصتی بی‌نظیر برای همه‌ی ایرانی‌ها فراهم کرده است. شما با هر رشته‌ی تحصیلی و سابقه‌ی کاری می‌توانید ویزای توریستی بگیرید و بعد در خاک کانادا ویزایتان را به ویزای کاری یا ویزای تحصیلی کانادا تبدیل کنید. همچنین، در صورتی‌که اقوام شما در کانادا زندگی می‌کنند، مراحل دریافت ویزا راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

جزئیات قوانین حمایتی کانادا برای ایرانیان

مجموعه اقداماتی که سازمان مهاجرت، پناهندگان و امور شهروندی کانادا (IRCC) برای حمایت از ایرانیان ارائه می‌دهد به شرح زیر است:

o  ساده‌تر شدن روند تمدید ویزای توریستی، تحصیلی و اجازه کار برای افرادی که در حال حاضر داخل کانادا هستند.

o  تسریع روند بررسی اپلیکیشن‌های ایرانیان داخل کانادا

o معرفی راهکاری تازه برای صدور Open Work Permit برای ایرانیانی که هم اکنون در خاک کانادا  حضور دارند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *